Ik heb een vraagje!

Hier vind je alle veelgestelde vragen, handig gegroepeerd per categorie. Bekijk ze eerst; meestal vind je hier al het antwoord dat je zoekt. Heb je toch nog hulp nodig of een specifieke vraag die hier niet wordt beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op via onze socials of het contactformulier onderaan de pagina.

Levering/Retourneren

Wij werken nauw samen met PostNL. Als je een bestelling plaatst vóór 17:00 op een werkdag, wordt deze in 95% van de gevallen al de volgende werkdag geleverd, zoals blijkt uit PostNL-statistieken. Je ontvangt altijd een track & trace-link via e-mail, waarmee je jouw pakketje kunt volgen.

Het is mogelijk dat er af en toe kleine vertragingen optreden, bijvoorbeeld tijdens feestdagen of periodes van verhoogde drukte. In dergelijke gevallen word je uiteraard op de hoogte gehouden via de track & trace-informatie.

🇳🇱 Nederland (Levertijd 1-2 werkdagen)
Verzendkosten: €5,99
Free Shipping vanaf: €70

🇧🇪 België & 🇩🇪 Duitsland (Levertijd 1-3 werkdagen)
Verzendkosten: €7,99
Free Shipping vanaf: €80

🌍 Other Countries (Usually within 1-2 weeks, different for each country)
Please select your country at the checkout page, the costs will be calculated at checkout based on your selected country.

Bij ons is het helaas niet mogelijk om je bestelling af te halen.

Dat is mogelijk. Bij het afrekenen dien je je eigen naam en adresgegevens in te vullen, dit is belangrijk. Na het invullen van je adresgegevens verschijnen automatisch verschillende afhaalpunten bij jou in de buurt onderaan het formulier. Je kunt vervolgens een afhaalpunt naar keuze selecteren, waar je pakketje dan zal worden bezorgd.

Wij leveren bestellingen altijd op tijd aan bij PostNL. Dagelijks worden deze opgehaald en naar het sorteercentrum gebracht. Soms kan het echter gebeuren dat jouw pakketje vertraging oploopt vanwege de drukte bij PostNL. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn, maar helaas hebben we hier geen directe controle over. Gelukkig wordt het merendeel van de bestellingen nog steeds op tijd bezorgd. Tijdens de feestdagen kan het echter af en toe misgaan, gezien de toegenomen drukte. Het is handig om hier rekening mee te houden.

Indien je nog geen track & trace-gegevens hebt ontvangen, betekent dit dat je pakketje nog niet is gesorteerd in het PostNL-sorteercentrum en in de wachtrij staat. Zodra het pakketje is gescand, ontvang je automatisch een track & trace e-mail van PostNL.

We ontvangen dagelijks leveringen van onze leveranciers. Wanneer we alles uitpakken, stapelen zich aan het einde van de dag meestal grote hoeveelheden dozen op, die doorgaans in de papierbak belanden. Al enkele jaren zijn we actief bezig met het verduurzamen van onze webshop. Vaak verkeren deze dozen nog in uitstekende staat en kunnen ze opnieuw worden gebruikt voor de bestellingen die we dagelijks versturen. Laten we eerlijk zijn, hoe vaak kijk je eigenlijk naar je verzenddoos? Het draait altijd om de inhoud van de verzenddoos, terwijl de verzenddoos zelf meestal in de papierbak bij jou om de hoek belandt. Daarom hebben we besloten om het op deze manier aan te pakken. We begrijpen dat niet iedereen zit te wachten op een tweedehands verzenddoos, dus hebben we het optioneel gemaakt. Met de optie “gerecyclede verzendoos,” die je kunt selecteren bij het afrekenen, kun je ervoor kiezen om je zending in zo’n doos te laten verzenden. Zo draag je ook jouw steentje bij aan het milieu, en al lijkt het misschien klein, je maakt deel uit van iets groots, want we kunnen met trots zeggen dat we inmiddels al duizenden dozen op deze duurzame wijze hebben verzonden. Dus de impact is veel groter dan je denkt! 🌱

Bij Shokran.nl hanteren we een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Binnen deze periode kun je altijd jouw product naar ons terugsturen. Als het product bij ontvangst beschadigd is of een mankement vertoont, hanteren wij geen verdere eisen en kun je het product gewoon retourneren. We vragen je wel om ons hierover vooraf te informeren via e-mail of social media, zodat wij op de hoogte zijn.
We hebben enkele voorwaarden voor retourzendingen:
– Het product moet in originele staat zijn, dus ongeopend, zonder schade, niet gebruikt of gedragen.
– Het product moet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen worden geretourneerd.
– Producten die zijn afgeprijsd of uit onze koopjeshoek komen, kunnen niet worden geretourneerd.
Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet, kun je de producten goed en veilig inpakken in een doos en terugsturen via een postkantoor naar ons adres:
Shokran.nl  
Overschieseweg 34D  
3044EE Rotterdam  
Zodra de producten bij ons zijn ontvangen, zullen we ons best doen om deze zo snel mogelijk te verwerken. Houd er rekening mee dat dit proces 7-14 dagen kan duren.

Natuurlijk! In de meeste gevallen is het mogelijk om nog iets extra’s toe te voegen aan je bestelling. Je kunt ons daarvoor eenvoudig contacteren via e-mail of onze social media kanalen. We doen ons best om zo snel mogelijk te reageren. Houd er rekening mee dat tijdens drukke periodes onze reactietijd iets langer kan zijn.

Het is belangrijk om te weten dat je alleen extra items kunt toevoegen als je bestelling nog niet is verzonden. Zolang je nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen via e-mail, is het mogelijk om extra items toe te voegen en zo dubbele verzendkosten te voorkomen. Zodra je bestelling is verzonden, is het helaas niet meer mogelijk om wijzigingen aan te brengen en dien je een nieuwe bestelling te plaatsen via onze website.

Natuurlijk! Je kunt zeker iets ruilen bij ons, maar er zijn wel wat kosten aan verbonden. Denk aan retourkosten en verzendkosten voor de nieuwe items die je wilt hebben. Deze kosten zijn voor eigen rekening. (ruilen op locatie is helaas niet mogelijk.)

Als je hiermee akkoord gaat, volg dan eenvoudig het retourproces zoals eerder vermeld. Zodra we de geretourneerde producten ontvangen, zullen we het bedrag daarvoor terugstorten. Daarna ben je vrij om de gewenste artikelen opnieuw te bestellen.

Ja, zolang je bestelling nog niet is verzonden, kunnen we nog aanpassingen maken. Neem contact met ons op via e-mail of social media.

Als je wilt annuleren, kan dat ook zolang het pakket niet is verzonden. Neem contact met ons op.

Eenmaal verzonden, kunnen we niet meer annuleren of wijzigen. Je kunt het pakket retourneren, en na ontvangst storten we het geld terug. Retourkosten zijn dan wel voor de klant en worden niet vergoed.

Vragen omtrent cadeautjes

Je hebt diverse opties om je bestelling te laten inpakken. Op elke product pagina kun je aangeven in welke stijl je een product wilt laten inpakken. Er zijn namelijk meerdere inpakstijlen beschikbaar, en als je het uitgebreid wilt aanpakken, kun je overwegen om een giftbag of giftbox samen te stellen. Je kunt de beschikbare opties van de giftboxen en giftbags bekijken via deze link.

 Als je ervoor kiest om het cadeau direct naar de ontvanger te laten sturen, kun je dit gemakkelijk doen door bij het afrekenen de optie “Ander afleveradres” te selecteren en de adresgegevens van de ontvanger in te vullen.

Zeker, de giftboxen en giftbags worden automatisch ingepakt, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Maak een screenshot en stuur deze naar ons via Whatsapp, Instagram, Facebook of andere sociale mediakanalen. We kijken dan direct met je mee en laten je weten of het gaat passen.

Maak je geen zorgen over het toevoegen van facturen of pakbonnen wanneer je cadeaus bestelt, wij sturen dit nooit mee.

Ja, dat kan zeker! We hebben een ruime selectie kaarten waar je uit kunt kiezen. Je kunt bij elke kaartje een tekst schrijven die je op de kaart zou willen hebben. Klik hier om kijkje te nemen naar onze kaartencollectie.

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt jouw eigen gegevens invullen bij het factuuradres. We gaan altijd vertrouwelijk om met persoonlijke informatie en zullen geen gegevens vrijgeven zonder jouw toestemming. Ook niet als hier om wordt gevraagd. Je kunt dus volledig anoniem een cadeautje opsturen.

Producten/Assortiment

Dat is zeker mogelijk. We doen ons best om onze producten wekelijks aan te vullen in onze webshop, en over het algemeen lukt dit vrij goed. Als een product echter langer dan 3 weken uit voorraad is, betekent dit meestal dat het momenteel niet beschikbaar is voor ons om in te kopen, omdat het bij de uitgeverij, producent of groothandel zelf is uitverkocht.

Als je niet steeds handmatig wilt controleren of het product weer op voorraad is, kun je bij het specifieke product je e-mailadres achterlaten. Op die manier ontvang je automatisch een e-mailmelding zodra het product weer beschikbaar is.

Al hamdulilaah, voorop gesteld willen we benadrukken dat er een grote verantwoordelijkheid rust op zowel ons als andere webshops, winkels en uitgeverijen bij het aanbieden van betrouwbare islamitische boeken.

Bij shokran.nl streven we er dus ook naar om alleen boeken aan te bieden waarvan we weten dat ze betrouwbaar zijn en zijn goedgekeurd. We hechten veel waarde aan dit proces en werken samen met andere boekwinkels. De controle wordt onder andere uitgevoerd door studenten van kennis met een opleiding aan islamitische universiteiten in steden als Medina en Riyadh.

Pas nadat een boek is goedgekeurd, wordt het beschikbaar gesteld in onze webshop. Hoewel we ons best doen, kan er altijd iets over het hoofd worden gezien. Het is en blijft mensenwerk, we vragen je hier dan ook begrip voor te hebben. Als je tijdens het lezen iets opmerkt, horen we dat graag zodat we dit alsnog kunnen veranderen of doorgeven aan de uitgeverijen. Heel vaak zijn de uitgeverijen juist heel dankbaar als er verbeteringen worden doorgegeven zodat ze het de eerstvolgende druk kunnen aanpassen.

Het feit dat we bepaalde boeken trouwens niet aanbieden, betekent niet automatisch dat ze gelijk per definitie onbetrouwbaar zijn; vaak zijn ze dan gewoon nog niet gecontroleerd, en hier zijn we dan (nog) mee bezig.

Belangrijk om te vermelden: Dit alles geldt uitsluitend voor de inhoud van de specifieke boeken die je op onze webshop kunt vinden, dit strekt zich niet uit tot de uitgeverij, noch tot de auteur/vertaler. Wij kunnen alleen garantie geven op de boeken die je kunt vinden op onze webshop.

Zie antwoord in de vraag hierboven.

Dit is helaas niet mogelijk bij ons. We bieden uitsluitend aan wat je op onze webshop kunt vinden.

Veelgestelde Vragen Giftcard

Een Shokran.nl giftcard is elektronische shoptegoed die exclusief per e-mail wordt verstuurd naar jezelf of naar iemand anders als cadeau. Bij aankoop ontvang je een digitale cadeaubon in je e-mail inbox, klaar om te worden gebruikt op Shokran.nl. Alles gebeurt digitaal – Er is geen fysieke giftcard beschikbaar.

Ja, absoluut! Op de pagina van de giftcard zelf kun je ervoor kiezen om de giftcard direct naar een vriend of geliefde te sturen. Voer eenvoudig hun e-mailadres in en voeg een persoonlijk bericht toe om hen te verrassen met onze leuke giftcard! Je kunt ook een specifieke datum uitkiezen om te bepalen wanneer de giftcard geleverd moet worden.

De giftcards hebben een vervaldatum van 3 maanden na aankoop, wat ook duidelijk wordt vermeld in de e-mails die je ontvangt en bij de giftcard op de product pagina’s. Zorg ervoor dat je je giftcard binnen deze periode gebruikt om te voorkomen dat deze verloopt. Controleer altijd de details in de e-mail of neem contact met ons op voor meer informatie over de geldigheid.

Nee, Shokran.nl giftcards zijn niet inwisselbaar voor contant geld.

Ja, je kunt simpelweg de giftcard bestellen en de gebruikelijke stappen volgen. Bij het veld voor het e-mailadres van de ontvanger vul je dan gewoon je eigen e-mailadres in. Wil je dit via ons doen? Neem dan even contact met ons op.

Als een giftcard is verlopen, wordt het tegoed helaas als verlopen beschouwd en kan het niet meer worden gebruikt. We kunnen geen restitutie verlenen voor verlopen giftcards. We raden aan om de vervaldatum van je giftcard in de gaten te houden en deze tijdig te gebruiken om te voorkomen dat het tegoed verloren gaat. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder.

Overige Vragen

Natuurlijk denken we altijd graag met je mee. Bij projecten voor dawah, inzamelingen, enzovoort, willen we, waar mogelijk en haalbaar, altijd een bijdrage leveren. Je kunt via deze link een “aanvraag indienen” door het formulier in te vullen met alle details van je verzoek. We zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen met een passend voorstel.

Moge Allaah je hiervoor belonen, amien. De uitgeverijen streven ernaar om fouten te vermijden en tot een minimum te beperken. Maar het is en blijft mensenwerk waardoor het altijd kan gebeuren. Dit kan variëren van spelfouten, grammaticale missers, weggelaten woorden, verkeerd geplaatste Arabische letters/tekens of in de verkeerde volgorde en andere vergissingen. Als deze fouten worden opgemerkt is het altijd fijn als deze worden doorgegeven, zodat de uitgeverijen ze kunnen corrigeren in de eerstvolgende druk.

Het mooie hiervan is dat jouw bijdrage niet alleen een goede daad op zichzelf is, maar ook ervoor zorgt dat jij, in shaa Allaah, een aandeel zult hebben in de hasanaats (beloningen) die voortvloeien uit het boek. Door deze fout door te geven, draag je dus bij aan iets moois.

Je kan de fouten altijd melden aan de uitgeverij van het boek zelf. Mocht je het boek bij ons hebben gekocht dan kun je eventueel ook onderstaand formulier gebruiken. Dan zorgen wij ervoor dat de melding wordt doorgestuurd naar de desbetreffende uitgeverij voor correctie, in shaa Allaah.

    * Verplicht

    Wij doen helaas niet aan de standaard kortingscodes. Wij hebben wel een koopjeshoek op de webshop waar je producten kunt vinden met een leuke korting. Klik hier om deze te bekijken.

    Nee, het is niet toegestaan om enige vorm van content van Shokran.nl te kopiëren, inclusief maar niet beperkt tot tekst, afbeeldingen, ontwerpen en andere materialen die op deze website worden weergegeven, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de eigenaar van Shokran.nl.
    Shokran.nl is een geregistreerd handelsmerk, erkend en geregistreerd in het officiële merkenregister vandaar dat wij het icoontje “®” hebben achter ons logo. Het gebruik van ons merk, inclusief ons logo, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Shokran.nl, is verboden. Alle inhoud op Shokran.nl, inclusief product beschrijvingen, afbeeldingen, logo’s, en ander origineel materiaal, is auteursrechtelijk beschermd en is exclusief eigendom van Shokran.nl.
    Naast de juridische aspecten benadrukken we ook dat het vanuit een Islamitisch en ethisch perspectief niet correct is om ongeoorloofd materiaal te kopiëren. In de islam staat het respecteren van intellectuele eigendomsrechten hoog in het vaandel.
    Het ongeoorloofd kopiëren, reproduceren, verspreiden, wijzigen of verspreiden van deze inhoud is ten strengste verboden en kan leiden tot juridische stappen.
    Individuen, bedrijven of entiteiten die inbreuk maken op het auteursrecht of het handelsmerk van Shokran.nl zullen aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade, verliezen of gevolgen die voortvloeien uit de inbreuk. Shokran.nl behoudt zich het recht voor om alle beschikbare wettelijke remedies en gerechtelijke stappen te ondernemen om haar intellectuele eigendomsrechten te beschermen.
    We moedigen onze bezoekers en potentiële partners aan om contact met ons op te nemen als er vragen zijn over het gebruik van onze content of om toestemming te verkrijgen voor het gebruik ervan op andere platforms dan Shokran.nl.
    Voor verdere informatie of vragen met betrekking tot het gebruik van onze content, neem alstublieft contact op via ons contactformulier.
    Dank u voor uw begrip en naleving van ons auteursrechtelijk beleid.

    Onze Socials

    Contact formulier

      Bedrijfsinformatie

      Bedrijfsnaam: Shokran
      Adres: Overschieseweg 34D, 3044EE Rotterdam
      Dit is geen bezoekadres

      Tel. nummer: +316 43439234
      E-mail: Info@shokran.nl

      KvK nummer: 71153381
      BTW Nummer: NL002328309B08